středa 25. ledna 2017

Motivační citáty


    Člověk se jednou za čas dostane do stavu, kdy uvažuje nad vším možným. Řeší třeba takovou malou osobní krizi. Hledá důvody toho, proč je situace taková, jaká je a snaží se jí vylepšit. Nebo se třeba jen snaží v životě posunout dál. Nebo vyřešit nějaký problém. Hledá něco, co ho dokáže uklidnit ve stresové situaci. Ačkoli to podávám tím nejobecnějším a v celku nejtragičtějším pojmem - krize, pod tím slovem si každý může představit cokoli. Každý z nás má hranice jinde. Každý problémy vnímá jinak a jiným způsobem je řeší. Nicméně může jít například o školu, o práci, o kamarády, o rodinu, …

📌

    Jde o ten moment, kdy si člověk sedne se svýma myšlenkama. Probírá se jima a hledá řešení, které ho dostane ze situace, ve které se nachází. Něco člověka prostě trápí. No a teď jak z toho vybruslit co nejlíp a co nejrychleji. Jak už jsem zmínila, každý se vyrovnává se životníma situacema trošku jinak. Někdo dokáže řešit problémy s klidnou hlavou, někdo nejdřív kolem sebe všechno rozhází a potom až uvažuje.

📍

    V těchto situacích se lidé často obracejí například na motivační citáty. Existuje mnoho různých druhů motivačních citátů, od autorů známých i neznámých. Člověk si může vytvořit i svůj vlastní motivační citát, který ho provází životem a ve chvíli potřeby mu dokáže pomoci. Pomáhají tedy tyto slova nebo věty? Opravdu člověka dokážou povzbudit, nakopnout, dodat sílu?
📎

    Já osobně si motivační citáty čtu ráda. Mnoho z nich mi dokáže opravdu pomoct. Zamyslet se nad tím, jak jednám a jak bych asi jednat měla. Samozřejmě to neznamená, že když člověk narazí na první citát, který mu řekne, ať jedná tak či onak, bude tak jednat. Každý musí narazit na takový citát, který odpovídá jeho osobnosti. Zvolit si ten, se kterým bude názorově souhlasit.
📑

    Když dojde na situaci, kdy jsem opravu naštvaná, všude kolem se vznáší stres a já už nevím kudy kam, reaguju impulzivně a vznětlivě. V hádkách první padají slova a potom až nastupuje mysl. Stejně tak nejprve často jednám, a pak až mi dojdou následky mých činů. Jednání v afektu není zrovna ideální formou řešení problémů. Nicméně člověk s touto povahou těžko dokáže svoje emoce v ten daný okamžik zkrotit.

📓

    Svou situaci, co se týče mého chování, si plně uvědomuji. Což byl podle mě první a dost důležitý krok, který mě vede k vývoji mého chování. Jednoho dne jsem si opravdu uvědomila, jakým způsobem řeším problémy a jak jinak by asi bylo vhodné je řešit. Přesně k tomu mi pomáhají motivační citáty. Věty nesoucí určitou modrost a ponaučení.

📖

    Když se na mě sesouvaly problémy ze všech stran, snažila jsem se tomu odolat. Nenechat se tím zavalit a jednat racionálně. Neustále jsem si opakovala pár vět, které mi pomáhaly. Jednalo se o kombinaci více citátů či frází. Vlastně jsem si vytvořila můj osobní motivační citát. Ačkoli se to může zdát sebevíc ujetý, mě ta věta dokázala vždy uklidnit. Dostat do stavu, kdy jsem se zastavila a jen zhluboka dýchala. Problém se tím sice nevyřešil, ale já se dokázala uklidnit a trošku lépe reagovat.

📌

    Někomu v tu chvíli stačí počítat do deseti nebo držet dlaně ve stisknutých pěstích. I tohle je řešením. Já se obrátila tedy k větám, které by mi mohly pomoci. Jak jsem se postupně s problémy setkávala, řešila je a opouštěla je, stále se mě držela jedna a ta samá věta. Kombinace vět. Pokaždé mi pomohla. Taky jsem si uvědomila, že osobnost člověka se změnit prostě nedá. Dá se s ní pracovat, člověk jí může vyvíjet a ovládat. Ale z jádra se prostě změnit nedá. Samozřejmě tohle je čistě moje přesvědčení a je mi jasné, že mnoho lidí může mít jiný názor. To je samozřejmě lidské.

📍

    Abych se vrátila k té větě. Chtěla jsem s ní být nějakým způsobem spojená. Kdyby přišla chvíle, ve které bych byla opravdu na dně. Kdybych zapomínala na mou větu. Chtěla jsem, aby tu někde byla, a aby se mi připomněla a zase mi trošku zvedla hlavu. Rozhodla jsem se, nechat si jí vytetovat na místo pod srdcem.  Z tohohle místa vycházejí mé ukvapené závěry, moje impulzivní jednání. A na tom místě by právě moje věta měla tohle jednání krotit. Přitáhnout tam mozek a ty věty do srdce zase trošku vnést. A jakožto Čech jsem si pravděpodobně měla zvolit českou variantu mé věty. Nicméně zvolila jsem angličtinu, ve které se mi to tak nějak přijímá líp. Důvod ten já neznám, prostě to tak je.  A přeložit si to můžu kdykoliv.

Whatever happens, stay calm, stay strong and fight of all forces.

    Samozřejmě motivační citáty mohou pomáhat i v pracovním prostřední. Když člověk ztrácí inspiraci pro svou práci nebo tvorbu. Když už je člověk demotivovaný a myslí si, že nemá důvod zůstávat. Stejně tak můžou existovat motivační citáty, které dokážou studenty nakopnout k učení. Nebo citáty, se kterými se člověk shoduje, a formují jeho osobnost. Citáty, díky nimž si člověk uvědomí, proč dělá, to co dělá. Proč jedná, tak jak jedná. Proč je takový, jaký je.
📎

    Mám ještě další dva citáty, se kterýma se shoduju. Jeden z nich jsem pochytila u amerického youtubera Caseyho Neistata. Jednou pronesl větu, která podle mě definuje tvorbu něčeho nového v moderní době. Ať už jde o jakýkoli nápad.

„If you are doing something like others, you are doing it wrong.“

📖

    Další věta je tou, která formuje mojí osobnost. Je to věta, které by se podle mého názoru měli držet všichni. Je pravda, že kdyby se jí drželi všichni, nemusela by tu ani být. Ale to už je zase jiné téma.


„Be kind to others. You never know what someone is going through.“

Žádné komentáře: